pátek 5. prosince 2014

Vánoční tag

Dneska chodí Mikuláš, blíží se nám 2. adventní neděle a já jsem chtěla uděla tag  spojený s Vánocemi. Zapátrala jsem po netu a nakonec mě nejvíc zaujal tag podle eM.

1. Jaké jsou tvoje nejoblíbenější vůně v tomto období?
Vánoce mám určitě spojené se skořicovou vůní a s vůní jehličí. Taky je to asi jediné období, kdy snesu vůni vanilky, protože jinak sladké vůně fakt nemusím.

2. Vyrábíš si svůj vlastní adventní věnec, nebo si ho kupuješ?
Určitě se snažím vyrábět sama, kupuji jen polystyrénový korpus. Pár let jsem taky různě improvizovala, takže ne vždy je to klasický věnec. 
Letošní adventní věnec:


 3. Jaké barvy oblečení nosíš v zimě nejraději?
Upřímně řečeno, poslední roky už nenosím to, co mám ráda, ale prostě to, do čeho se vejdu. Ale v zimě asi nosím víc tmavé barvy.

4. Chodíš raději na procházky nebo jsi doma zachumlaná v dece s teplým čajem?
Docela otázka na tělo. Všeobecně by to asi vyhrála ta deka a čaj...ano, jsem líná a zimu zrovna ráda nemám. Ovšem pokud mám vedle sebe akčního člověka, co mě vytáhne ven, tak je to pak nádherný a takový naplněný pocit. Ale sama od sebe bych se ven do zimy nevypravila.

5. Když jsi byla malá věřila jsi na Ježíška?
Ano, věřila. U nás doma se to hodně udržovalo...bohužel v první třídě jsem měla aktivní soudružku učitelku, která mi tuto víru vzala. Vím, že jsem to dost těžko rozdýchavala.

6. Jaké čaje máš v zimě nejraději? Co dalšího piješ v mrazivém období? 
Čaj mám ráda obecně. Možná v zimním období piji více bylinkových čajů. Obyčejný černý čaj si ráda vylepšuji kouskem skořice, zázvoru...
Jelikož mám ráda rum, tak další oblíbený nápoj v zimě je grog :-)

7. Jak vypadá tvůj Štědrý den? Co si dáváš ke štědrovečerní večeři?
 Vždy se snažím, aby Štědrý den byl už pohoda a zbylo na tento den, co nejméně práce. Loni jsme s Přemkem dopoledne udělali vyjíždku na motorce a doufám, že to vyjde i letos. Jinak je to rozhodně den pohádek.
K večeři usedáme kolem 19. hodiny...polévka většinou hrachová, bramborový salát je klasika, řízek vepřový - kuřecí, jak kdo má rád a s Přemkem oba milujeme vinnou klobásu, tak nesmí chybět ani ta.
Pak už následuje rozbalování dárků pod stromečkem. Letos poprvé budeme doma jen tři, už s námi nebude ani Miška...to teda nevím, kdo ty dárky bude z pod stromečku rozdávat...
Já už z dětství mám takový zvyk, že pak následně chodím na Štědry den spát se všemi dárky, co jsem dostala :-D

8. Pečeš cukroví sama a kolik druhů? Jaké je Tvé nejoblíbenější cukroví?
Peču..nebo spíše po většinou jsem pekla vánoční cukroví sama, no letos po dohodě s Přemkem nepeču, udělám jen pár kousků nepečeného. Protože pak bych to opět musela všechno dojídat já a to by určitě neprospělo mé váze :-P
Celkově nejoblíbenější cukroví je u nás nepečené. Ale když byly děti malé, tak jsem pekla ve velkém...rekord byl myslím jeden rok 24 druhů.

9. Kdy zdobíš stromeček a jaký styl ozdob máš ráda?
 Stromeček zdobíme v noci z 23.12 na 24.12...kdysi jsem to tak zavedla kvůli dětem. Měli jsme malý byt, tak aby byla zachována víra v Ježíška, tak Ježíšek přinesl stromeček už ráno, když se děti vzbudily a dárky pod stromeček doplnil večer. Tahle tradice už zůstala i když děcka vyrostla, protože, jak už jsem psala výše, Štědrý den je o pohodě a hlavně o co nejméně práce.
Ozdoby mám ráda a nejradši bych měla klasické české skleněné koule. Ikdyž jsem přírodní člověk, tak až tak nefandím slaměným ozdobám, háčkovaným ozdobám a pod. Vánoce by se podle mě prostě měly třpytit.
Ještě takovou perličku...byt vyrábím korálkové hvězdičky a každý rok jich udělám stovky, tak já sama jsem je ještě na stromečku doma neměla :-)))

10. Máš raději zimu nebo léto? Co se ti na zimě líbí nejvíce a co nejméně?
 Budu se opakovat jako už mockrát...miluji teplo, miluji léto...jak stále říkám, narodila jsem se do špatné zeměpisné šířky - délky. Zima je u mě o tom hlavně ji něják přežít.
Na zimě mám asi nejradši právě ty Vánoce. Pak bílé zasněžené pláně, protože aspon na chvíli prosvětlí tu temnotu. Taky mám ráda klasický zimní astronomický čas (hodiny).
Na zimě mi nejvíc vadí zima :-) pochmourno, černo, nedostatek světla...mokro, pořád se nabalovat do spousty oblečení...atd. Aktuálně hlavně to, že na svoje oteklé nohy nemohu sehnat žádné zimní boty...žádné nenazuji, do žádných se nevejdu.

Všem přeji krásný čas zimní a vánoční.

Na tag nominuji Mischughetu, Merry... případně ještě někoho dopíši.
 

3 komentáře:

  1. Díky za nominaci :) Můj článek je zde http://mishughetaphotodiary.blogspot.cz/2014/12/vanocni-tag.html#more :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://msphotodiary.blogspot.cz/2014/12/vanocni-tag.html

      Vymazat
  2. Děkuji za nominaci a článek jsem konečně dopsala: http://merysvobodova.blogspot.cz/2014_12_01_archive.html

    OdpovědětVymazat