pátek 23. prosince 2016

Vánoční dotazník podruhé

Před dvěma roky, jsem vypisovala poměrně obsáhlý a podrobný vánoční dotazník zde. Letos jsem se inspirovala na blogu u Mi. Něco zopakuji, něco doplním...

1) Máš ráda Vánoce? Proč ano, proč ne?
 Vánoce jsou asi jediné svátky, které miluji se vším všudy. Miluji staré tradice, miluji ozdobené stromečky, osvětlená okna, svíčky, pohádky, cukroví, vánoční vůně....nevadí mi ani onen vánoční shon, tlačenice v obchodech. Hodně moc věřím i na vánoční pověry, protože se mi opravdu plní. Jsem vánoční tvor a na Vánocích mi vadí opravdu jen málo věcí.  Ty se dozvíte v následujících odpovědích.

2) Zůstaneš na Štědrý den v pyžamu, domácím oblečení nebo se hezky a společensky oblékneš a upravíš?
Od mala jsem byla vychovávaná v tom, že se Štědrý den je svátek a na svátek se oblékáme slavnostně. Takže ráno se obléknu běžně, ale v podvečer, než se jde ke stolu a vše vypukne, tak se osprchuji a slavnostně obléknu. Beru to jako samozřejmost. Kdybych to nedělala a nebo nedejbože to někdo z rodiny bojkotoval, brala bych to jako neúctu k Ježíškovi a celým Vánocům.... Ano, chápete to správně, úderem tak čtvrté hodiny odpolední u nás v rodině nastává velké koupání :-D a ten správný frmol.... Kupodivu ani jeden z mých partnerů nikdy neprotestoval, všechny jsem to naučila :-D

3) Jaká je tvá oblíbená vánoční vůně?
Miluji vůni dřeva, smůly a jehličí...umělý stromeček bych fakt nepřežila (ne, kecám...jistou část mého života a 3 vánoce jsem s ním přežila). Miluji vůni skořice, jablíček, citrusů. Během Vánoc dokáži ustát i vůni vanilky. Jen má averze ke kokosu trvá stále.

4) Jaké je tvé oblíbené vánoční jídlo nebo pochoutka?
Mám ráda sladké, takže prim u mě hraje vánoční cukroví...miluji linecké a pak nepečené. Naopak bez vanilkových rohlíčků a medvědích tlapek se obejdu. Mám ráda bramborový salát, přežiji i kousek ryby, ale upřednostnuji kuřízek. Miluji vinnou klobásu. Moc nemusím vánočku.Milovala jsem babiččiny krásně bílé a nadýchané pusinky a její švestkovou omáčku, bohužel obojí odešlo spolu s ní.
Následné svátky jsem se vždy těšila na maminčinu svíčkovou. No, ještě, že jsem ten talent dělat dobré omáčky podědila po ní :-)

5) Oblíbená vánoční vzpomínka?
Myslím, že nemám oblíbenou. Prostě mám spoustu vzpomínek...
když mě jako malou chtěli fotit na židli a já se tak hrozně bála na ni stoupnout,
když jsem babičce tajně chodila na půdu upíjet vaječnák,
když mi učitelka vzala onu iluzi o Ježíškovi,
když jsme jedny Vánoce málem byli bez stromečku,
když jsem s malými sourozenci musela courat po sídlišti, aby naši mohli v klidu ozdobit stromeček,
když jsem dostala pod stromečkem první kusy do výbavy a obrečela jsem to,
když jsem na štedrý den málem skončila v nemocnici s těžkým zánětem ledvin,
když jsem poprvé slavila Vánoce bez rodičů jen s manželem,
když jsem měla první dceru v nemocnici v inkubátoru,
když jsem měsíc před Vánoci porodila mrtvou dceru a přesto jsem musela fungovat a udělat hezké Vánoce ostatním dětem.
když se mi těsně před Vánoci zabil muž a já chtěla zemřít,
když mi jeden z mých patrnerů bojkotoval Štědrý den a zavřel se ve druhém pokoji,
když se mi partner utopil v alkoholu a následně mě zmlátil
když jsme doma  měli v každém pokoji jeden stromeček
když jsme měli na Štědrý den nečekanou návštěvu
když jsem každé Vánoce pozvala k nám kamaráda, který slavení Vánoc nesnášel a mé děti mě za to nenáviděly,
když jsem slavila dopoledne Vánoce s jedním mužem a večer s jiným,
když jeden s mých partnerů se mi snažil udělat naprosto bezchybné Vánoce, jen proto abych s ním zůstala,
když jsme partnerovu dceru vezli na Štědrý den ráno do porodnice a narodil se Ježíšek,
když po létech jsem konečně našla člověka, se kterým na Vánoce souzním,
když Vánoce bojkotovala dcera,
když na Vánoce vždy něco v bytě budujeme a renovujeme,
když jsme zavedli štědrodenní vyjíždky na motorce,
když na Vánoce mám dceru v psychiatrické léčebně,
když na Vánoce je partnerův syn v léčebně na odvykačce
....a přesto všechno stále ty Vánoce miluji ♥

6) Co děláš v zimě nejraději ?
Spím....mým tajným přáním je být medvědem a probudit se až na jaře. Kromě Vánoc fakt zimu nesnáším. 

 7) Jaký film je v období Vánoc Tvým oblíbeným?
Miluji pohádky, českou klasiku, takže ty si na Vánoce fakt užívám... Nemám ráda pohádku Tři oříšky pro Popelku, kterou 3/4 národa milují. Celkově Popelka je pohádka, kterou moc nemusím.
Absolutně nesnáším americké filmy Sám doma... a jemu podobné.
Aktuálně mým nejoblíbenějším vánočním filmem jsou Křídla Vánoc.

8) Jaká je tvá nejoblíbenější vánoční písnička?
 Určitě české vánoční koledy...prostě miluji tu klasiku. Rybova vánoční mše...
A pamatujete si někdo na Kelly Family a jejich písničku An Angel? ♥ 




 Krásné a pohodové Vánoce všem, užívejte pospolitosti a lásky.

Žádné komentáře:

Okomentovat